Eco-Toolbox For Active Youth – Öko-Eszköztár az aktív fiatalok számára

Projektkód 2021-2-MT01-KA220-YOU-000050879

Erasmus+ pályázati felhívás KA220-YOU – Együttműködési partnerségek a fiatalok körében

A projekt weboldala: https://erasmus1230.wixsite.com/eco-toolbox

Partnerek

GENISTA Kutatási Alapítvány – Málta
INSTITOYTO KOINONIKIS KAINOTOMIAS KAI SYNOXIS – Görögország
Európai Kutatási és Regionális Fejlesztési Központ – Litvánia
Zavod Boter Slovenia Jugovzhodna – Szlovénia
Ecocenter Alapítvány – Magyarország

A projekt költségvetése: 134 875,00 EUR
Projekt időtartama: 2022.03.01 – 2024.02.29 (24 hónap)

A projekt összefoglalása: Még Máltán, Európa szívében található kis országban is szembetűnő az éghajlatváltozás. A főváros éves középhőmérséklete ma már általában meghaladja a múlt század 30 éves átlagát. Máltán a közlekedéshez, az épületekben történő energiaégetéshez, az ipari kibocsátáshoz és a mezőgazdasághoz kapcsolódó emberi tevékenységek továbbra is az ország környezetét érintő üvegházhatású gázok kibocsátásának fő okai. Málta mérséklő politikát alkalmaz, hogy teljesítse a Kiotói Jegyzőkönyv dohai módosítását, és az üvegházhatást okozó kibocsátást átlagosan 20%-kal az 1990-es szint alá csökkentse. Az „Európai Parlament-Think Tank” legfrissebb állása (2021. október) szerint az EU 2030-ra szóló kötelező éghajlat- és energiajogszabálya előírja a tagállamok számára, hogy nemzeti energia- és éghajlati terveket (NECP) fogadjanak el a 2021 és 2030 közötti időszakra. 2020 októberében az Európai Bizottság értékelést tett közzé minden egyes NECP-ről. Málta végső NECP-je 2019 decembere. A máltaiak nagy része (75%) várja a nemzeti kormányoktól, hogy kezeljék az éghajlatváltozást. Málta, amely az EU-27 összes üvegházhatásúgáz-kibocsátásának kevesebb mint 0,1%-át termeli, 2012 óta az uniós átlagnál gyorsabb ütemben csökkentette kibocsátását. A máltai NECP szerint azonban az ország földrajzi és demográfiai jellemzői együttesen a növekvő bruttó hazai termék (GDP) miatt megnehezíti ennek a tendenciának a folytatását. Intézkedéseket tesz az oktatás, a képzés és a közvélemény tudatosítása, különösen a fiatalok körében, a környezetvédelmi kérdésekben, ahol a biológiai sokféleség, a hulladék és az energiatakarékosság a klímaváltozással kapcsolatos leggyakrabban visszatérő témák. Az éghajlatváltozással és a fenntartható fejlődéssel kapcsolatos politika nemzetközi keretei támogatják a fiatalok oktatását és részvételét, mint fő érdekelt feleket az éghajlatváltozásra való reagálásban (UNCED, Agenda 21). Az ifjúsági oktatás elősegíti az aktív állampolgári szerepvállalást és a jövő nemzedékek felhatalmazását a környezetvédelmi kormányzásba, beleértve az éghajlatváltozással kapcsolatos kormányzást is, felhívja a kormányokat, hogy hajtsanak végre oktatási és képzési programokat az éghajlatváltozással kapcsolatban az összes érdekelt felek oktatása, felhatalmazása és bevonása érdekében.

A Green Deal Malta Platform 2021 szeptemberében vezette be a Máltai Nemzeti Ifjúsági Tanácsot (KNŻ), amely teljes meggyőződéssel vallja, hogy a fiatalok nemcsak a holnap, hanem a ma vezetői is. A máltai fiatalok is több éghajlati fellépésre, ambiciózusabb kibocsátáscsökkentési célokra és azoknak az intézkedéseknek a nagyobb prioritásúvá tételére szólítottak fel, amelyek segíthetik társadalmunkat a változó éghajlathoz való alkalmazkodásban. Ezen erőfeszítések élén a civil társadalom állt, amelyhez a KNŻ büszkén hozzájárult. A KNŻ segített a klímamenetek megszervezésében, számos vitában részt vett a témában, visszajelzést adott a „Máltai alacsony szén-dioxid-kibocsátású fejlesztési stratégiáról”, és kulcsszerepet játszott a klímavészhelyzetről szóló törvényjavaslat kihirdetéséért folytatott lobbitevékenységben, amelyet egyhangú támogatással fogadtak el. a parlament házainak minden oldaláról. A törvényjavaslat hozzájárult az éghajlatváltozás politikai napirendre emeléséhez, és bár nem vezetett egyik napról a másikra a kibocsátás csökkentésére, növelte a tudatosságot. Azonban sok lépést meg kell tenni, mivel jelenleg az oktatási politika regionális vagy nemzeti/helyi szintű tényleges végrehajtása jellemzően hiányzik vagy elégtelen, főként olyan innovatív oktatási eszközökben és módszerekben, amelyek hatékonynak bizonyulhatnának a fiatalok azon képességében, hogy befolyásolják és közvetlenül részt vegyenek az erőfeszítésekben az éghajlatváltozás és a szélsőséges események megismerése, megelőzése, az azokra való felkészülés, megbirkózás és az azokhoz való alkalmazkodás. Kisléptékű szükségletfelmérést végeztek valamennyi partnerország fiatal és ifjúsági munkásai körében, hogy feltárják a célcsoportok klímaváltozással és oktatási eszközökkel kapcsolatos igényeit.
Az Eco-Toolbox egy 24 hónapos projekt, amely a fiatalok klímaváltozással kapcsolatos kapacitásának hiányával és a környezettudatosság hiányával foglalkozik.

Eredmények

  1. Az Öko-Eszköztár Módszertani e-Útmutató fiataloknak az innovatív éghajlatváltozáshoz való alkalmazkodási technikákról, amely információkat nyújt arról, hogyan lehet alkalmazkodni a modern klímaváltozáshoz való gondolkodásmódhoz, és hogyan lehet ezt felhasználni az innovatív módszertani és stratégiai környezetbarát gondolkodás megvalósítására az ifjúsági munka (PR1), az oktatók e-szemináriumának tanterve a környezetvédelmi kérdésekről (PR2), egy „Környezetbarát” Oktatójáték (PR3) és a „Hogyan mentsük meg a Föld bolygót” animációs videósorozat (PR4), amelyek mindegyike összekapcsolódik.
  2. 5 esemény (egy minden partner számára) a projekt és a projekt eredményeinek népszerűsítésére az ifjúsági munkások és a tanuló fiatalok és más érdekelt felek körében (az éghajlatváltozással és a fenntartható fejlődéssel foglalkozó szervezetek, ifjúsági szervezetek, politikai döntéshozók és reformerek, ifjúsági munkások/ fiatalokkal foglalkozó oktatók stb.)

A projekt további várható eredményei:
• Minden partnernek lehetősége lesz megismerni az egyes partnerek országában alkalmazott játék alapú tanulási módszerét, kicserélni a bevált gyakorlatokat és tapasztalatokat, közös ajánlásokat és iránymutatásokat kidolgozni, valamint a szórakoztató, motiváló és ösztönző környezetben javítani a környezetromlással és az éghajlatváltozással kapcsolatos kérdésekről való tanulásukat.
• Baráti kapcsolatok kialakítása a különböző országokból érkező fiatalok között, tapasztalatcsere és kihívások cseréje a klímaváltozás helyi környezetre és általában az országukra gyakorolt ​​hatásaival kapcsolatban, kölcsönös támogatás.
• Együttműködési támogatás a kulcsemberek (oktatók, szakemberek, szakértők, a helyi hatóságok képviselői) és az egyes partnerek ifjúsági munkásai között.
• Különböző országokból, kultúrákból és életmódból származó fiatalok társadalmi integrációja
• A projekt résztvevőinek uniós nemzetközi mobilitása (területi szakemberek, célcsoportok képviselői)

• Információs anyagok készítése és a partnerek nyelvére lefordított kiadványok

• Közösségi és médiakampányok megvalósítása

• A projektben résztvevők szociális kompetenciái az aktív transznacionális kommunikáció és a projekttevékenységekben való részvétel révén erősödnek.

Ezenkívül a projekt egy sor projektmenedzsmentet, terjesztést, monitoringot és értékelést, valamint koordinációs eredményeket irányoz elő. Kimondottan:

• Projektmenedzsment terv (P1): tartalmazza a megállapodásokat, az adminisztratív munkát, a pénzügyi és költségvetési ellenőrzést, az időgazdálkodást, a szerepek és felelősségek elosztását, a jelentési sablonokat, a kommunikációs eszközöket, a jelentéskészítési (időközi és zárójelentések) folyamatokat, ahol a koordinátor lesz a felelős. minden partner támogatásával.

• Projekt Értékelési és Minőségbiztosítási Terv (P4): A projekt kezdetén kerül megszervezésre, ahol a minőség- és kockázatkezelési terv, valamint a minőségbiztosítási eljárások részletes leírására kerül sor, a projekt outputjainak minőségének garantálása érdekében.

• Terjesztési terv (P2): Tájékoztatási tervet készítenek a projekt érdekelt felei és a nagyközönség számára releváns terjesztési tevékenységek leírására. Minden partner szakterületének megfelelően járul hozzá a terjesztési tevékenységekhez.

• Fenntarthatósági és Kiaknázási Terv (P3 és P5): Kiaknázási terv készül, hogy a partnerek a partnerségen belül és más intézményekkel/szervezetekkel együtt maximálisan hasznosítsák a megtermelt anyagokat a projekt alatt és után.A projekt befejezése után a partnerek terjesztik annak eredményeit, és átadják a kifejlesztett gyakorlatokat és oktatási termékeket más kontextusokban és oktatási területeken. A PR-okat a partnerek más fiatalokkal folytatott tevékenységei során használják fel, amelyek nyílt forráskódúak és ingyenesen letölthetők. Ez hosszú távon lehetővé teszi a PR-ok további rendszerezését szakpolitikai és operatív szinten, hogy a kidolgozott módszerek és eszközök minél több fiatal számára elérhetővé váljanak.

A projektet az Európai Bizottság támogatta. Az itt megjelent írás csak az író nézeteit tükrözik, a Bizottság nem tehető felelőssé az itt megjelent információ bármi nemű felhasználásáért.